Δ1,  Πολιτιστικό Πρόγραμμα

Κυνήγι Θησαυρού στο Κάστρο Χλεμούτσι

Τη χρονιά 2022 – 2023 το Γ1 του σχολείου μας σε συνεργασία με το 1ο ΓΕΛ Πύργου

εκπόνησε Πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα

«Τα Ηλειακά κάστρα αφηγούνται την ιστορία τους».

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί

Ζέτα Αδαμοπούλου και Αναστάσιος Ιωσηφίδης (2ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου)

Μαρία Μπίρμπα, Γεωργία Ταγαρίδη και Ιωάννης Γεωργίου (1ο ΓΕΛ Πύργου)

Η Ζέτα Αδαμοπούλου και η Μαρία Μπίρμπα προχώρησαν ένα βήμα παρακάτω.

Ένωσαν τις δυνάμεις τους και ζωντάνεψαν το κάστρο Χλεμούτσι που,

επιβλητικό και αγέρωχο εδώ και οκτώ αιώνες,

δεσπόζει στο δυτικότερο άκρο της Πελοποννήσου.

Ξετυλίγοντας το νήμα του χρόνου, δημιούργησαν μέσω ψηφιακής εφαρμογής

δυο παιχνίδια για την ιστορία και τους θρύλους του κάστρου.

 

Μέσα από μία σειρά από δοκιμασίες

(γρίφους, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ταξινόμησης,

κουίζ, παζλ, κυνήγι θησαυρού)

οι μαθητές μπορούν να ακονίσουν τις γνώσεις τους γύρω από το κάστρο,

να αλιεύσουν τις σωστές απαντήσεις κυνηγώντας τον χρόνο

και να μαζέψουν πόντους.

Τα ψηφιακά παιχνίδια είναι τα ακόλουθα:

1. «Ο πέτρινος γίγαντας της Ηλείας»

Το παιχνίδι περιέχει γενικές πληροφορίες για το κάστρο

(τοποθεσία, έτος κατασκευής, αρχιτεκτονικός ρυθμός, ιστορικά γεγονότα κλπ)

και μπορεί να παιχτεί οπουδήποτε,

ακόμα κι όταν είναι αδύνατη η άμεση πρόσβαση των παιδιών στο κάστρο,

αρκεί να είναι διαθέσιμος ο QR code ( κωδικός ταχείας απόκρισης) του παιχνιδιού.

.

2. «Κυνήγι Θησαυρού»

Το παιχνίδι ζωντανεύει μέσα στο κάστρο.

Πρέπει από πριν, να έχουν τοποθετηθεί οι QR codes στα κατάλληλα σημεία

(με χρήση ακίνδυνων για τα εκθέματα υλικών όπως χαρτί, σελοτέϊπ ή blue tack),

οπότε οι παίκτες/μαθητές ξεχύνονται στους χώρους του κάστρου

ψάχνοντας τις σωστές απαντήσεις ώστε να μαζέψουν πόντους.

 

Πριν λίγες μέρες οι μαθητές του φετινού Δ1 επισκέφτηκαν το κάστρο,

πήραν μέρος στο κυνήγι θησαυρού

και πρωταγωνίστησαν σε μια διαδικασία ιστορικής αναδρομής,

συνειδητοποιώντας ότι την Ιστορία μπορούμε να την προσεγγίσουμε

μέσα από το μονοπάτι της έρευνας και της επί τόπου παρατήρησης.

 

Η όλη δράση πραγματοποιήθηκε έπειτα από άδεια που έχει παραχωρήσει

η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας στα δύο σχολεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο αυτά παιχνίδια

θα παραμείνουν στο αρχείο της Υπηρεσίας για ενδεχόμενη μελλοντική χρήση τους

στον αρχαιολογικό χώρο και από άλλες σχολικές ομάδες